Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Wednesday, October 31, 2007

BURUNG TIUNG BARU

Syukur Alhamdulillah, Tok Penghulu HAM Lenggong 9W2KBD bersama rakan-rakan 9W2 MMZ, AMK, LIK, AMH serta rakan-rakan dari Gerik dan Ipoh (Termasuk seorang YL) telah berjaya mendaki Gunung Inas dan meletakkan "Burung Tiung" Lenggong - 9M4KBD (145.525 Mhz / -600 / T 85.4 ). Syabas diucapkan kepada grup tersebut kerana usaha ini bukanlah suatu yang mudah dilakukan - terpaksa mendaki selama 2 hari untuk sampai ke puncak. Jalan yang dilalui terlalu sempit dan curam. Perjalanan turun pula dilakukan pada waktu malam berpandukan bintang dan bulan - sampai di kaki bukit pada jam 12.00 tengah malam.

Segala usaha ini tidak sia-sia kerana kini suasana udara Lenggong dan Gerik sentiasa sibuk dengan QSO yang tak pernah henti-henti. Bertambahlah rakan kenalan di suatu ruanglingkup yang lebih luas. Kemesraan yang lebih luas juga terjalin. Kosain yang tak pernah ke udara kini sentiasa berkumandang dengan janji-janji untuk ber"eyeball dan roundtable" bila berjumpa kelak. Pelbagai jemputan bertukar ucap.

Setelah kajian selesai, kami akan paparkan kawasan-kawasan yang dapat dicapai burung tiung tersebut. TUNGGU. 73

No comments: