Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Sunday, February 3, 2008

MISI MENCARI SINAR

Nampaknya OPS SINAR masih gagal membaiki repeater Inas. Bunyi nyaring yang menyertai QSO tetap kedengaran - malahan lebih kuat dari dulu. Kasihan rakan-rakan yang tak jemu2 mencuba. Difahamkan masalah ini mungkin berpunca dari repeater luar negara yag berdekatan atau masalah lain. Apa pun kita berharap masalah ini dapat diselesaikan dengan cara berhemah berasaskan semangat RA yang kita ceburi. Kita akan cuba lagi hingga berjaya demi kebaikan kita bersama juga Insya-Allah.

LENGGONG Ahad 3.2.08 :
Ketika ini, sdr 9W2MMZ dan AMK sedang mendaki Gunung Inas bersama 30 orang pelajar UUM. Difahamkan, terdapat 12 orang YL juga turut serta.Pendakian dimulakan daripada Selama pada hari Sabtu - 2 malam mereka 'bercamping' dijalanan dan dijangka sampai ke puncak Inas pada hari esok Isnin 4.2.08. Ekspedidi ini akan turun di Lata Ulu Lawin pada hari Selasa.

Kami mendoakan ekspedisi 'Mencari Sinar' akan berjaya dan selamat kembali ke base masing-masing tanpa menghadapi sebarang masalah/halangan. Rakan-rakan Ham Lenggong memantau sepanjang masa di jaluran dan akan menyediakan 'back-up' jika diperlukan.

No comments: