Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Friday, March 16, 2007

PENGENALAN KEPADA RADIO AMATUR LENGGONG

Asalamualaikum dan selamat datang ke Blogspot Kelab Ham Lenggong atau dunia Radio Amatur. Tujuan semata-mata untuk mengembangkan bidang radio amatur di kalangan masyarakat Lenggong khasnya dan daerah sekitar amnya. Bertujuan untuk mendalami bidang radio sambil mencari kenalan-kenalan baru di seluruh negara khususnya dikalangan peminat radio amatur. Di samping itu dapat membantu ahli-ahli dan rakan-rakan bagi menduduki peperiksaan Radio Amateur Examination (RAE) yang diadakan dua kali setahun sebagai syarat utama untuk mendapatkan lesen memancar.

Selalulah berkunjung ke laman ini untuk mendapatkan maklumat terkini berkaitan program dan aktiviti yang dirancangkan untuk ahli-ahli sama ada sesi "eye ball" atau penerangan.

QRT 73.

4 comments:

rinGSen 9w2pdi said...

teringin sangat nak join,tengah cari maklumat.kalau boleh terus nak ambil RAE on jun nanti.9w2yzu boleh bantu plz.
qru 73

rinGSen 9w2pdi said...

nice pirates akan selalu mengikuti ham lenggung blog teringin sangat nak join.tgh cari maklumat.
akulaaliyu04@yahoo.com

9w2AWO P.Ayi said...

Bila kita nak baik pulih kita punya Repeater Inas tu, nampak gaya nya tak boleh beroperasi dengan baik suara tak boleh dengar lagi,elok lah kita sama sama cari jalan bagaimana nak baik pulih,sebab nya saya tengok repeater lain berkumandang dengan cantik sekali,.

Anonymous said...

Good for people to know.