Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Saturday, November 10, 2007

INAS 2 METER NET

TAHNIAH - itulah yang boleh diucapkan kepada 9W2DMG kerana berjaya menjadi net controller untuk sulung kalinya bagi 9M4KBD Inas 2 meter net Mesra di Lenggong.

Terima kasih juga kepada 67 stesyen yang telah mengambil bahagian pada malam ini 10.11.2007 (Sabtu) dari jam 9.20 hingga 11.00 malam. (Stesyen terdiri dari Kulim, Pulau Pinang, Selama, Kamunting, Taiping, K.Kangsar, Ipoh, Kg Gajah, Lenggong, Gerik dan Hutan Belum - antara yang sempat di monitor). Oleh kerana ia meliputi kawasan yang agak luas dari utara, selatan, timur dan barat, jadi tidak sia-sia rakan-rakan bersusah payah mendaki Gunung Inas untuk menaikkan repeater di situ kerana hasilnya adalah amat berbaloi.

Semoga check net ini akan menjadi suatu acara yang akan diteruskan pada malam-malam minggu yang seterusnya.
QRT 73.

Every saturday at 9.00 pm we have our 2 meter net where all hams who can acess our repeater can "check in"

No comments: