Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Wednesday, September 12, 2007

BURUNG TIONG LENGGONG

Tahniah dan syabas kepada rakan-rakan 9W2KBD, 9W2LIK, SWAL AMH dan rakan sekampung yang telah mendaki bukit Lenggong (difahamkan mengambil masa 4 jam untuk mendaki)untuk membaiki "burung tiong" dipuncak. Walau bagaimanapun hasilnya masih kurang memuaskan kerana beberapa masalah yang masih tidak dapat diatasi.

Kalaulah berdaya, ingin rasanya turut serta tetapi apakan daya kerana diri sudah dimakan usia. Cuma sekadar dapat membantu menjadi penguji dari bawah/base. Diharapkan rakan-rakan lokalan dapat menggunakan sepenuhnya kemudahan yang telah disediakan oleh rakan-rakan kita. Marilah sama-sama kita memeriahkan suasana radio amator di daerah kita.

Dalam misi tersebut, rakan-rakan kita telah berjumpa dengan bunga rafflesia/pakma yang dulunya kita berpendapat hanya terdapat di Malaysia Timur. Rupa-rupanya di sini pun ada.
Mungkin ini boleh menjadi tarikan pelancong datang ke lokalan kita.

No comments: