Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Thursday, September 27, 2007

GARVIN NUVI 200


Hari ini saya memiliki satu 'toy' baru - Garvin Nuvi 200 Personal Navigator. Alatnya kecil, mudah digunakan dan murah. Sepanjang hari masih mengkaji dan meniliti cara-cara menggunakannya.

"Navigate With Ease
nüvi 200 comes preloaded with City Navigator® NT map data for Malaysia and Singapore. Simply touch the color sunlight-readable screen to enter a destination, and nüvi takes you there with 2D or 3D maps and turn-by-turn voice directions. In addition, nüvi 200 accepts
custom points of interest (POIs) such as school zones and safety cameras and lets you set proximity alerts to warn you of upcoming POIs."

Diharap dengan ini akan bermulanya suatu penggembaraan ke mana-mana destinasi di Malaysia dan Singapore dengan panduan arah suara seorang perempuan Mat Salleh. Perjalanan akan menjadi lebih mudah menggunakan jalan yang paling singkat dan tak mungkin sesat. Kita hanya perlu menekan tempat permulaan dan tempat yang dituju. Segala-galanya akan ditentukan oleh satelit. Bila nak belok dan berapa jarak yang akan dilalui serta jangkamasa tiba di tempat yang dituju akan dimaklumkan kepada kita. Selain itu ada panduan tentang tempat-tempat menarik, kedai makan, tempat penginapan, stesen minyak terdekat dan lain-lain. Yang pentingnya - khidmat ini PERCUMA.

No comments: