Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Sunday, September 23, 2007

Lenggong Makin Sibuk

Semenjak burung tiong Lenggong (145.525 -600 136.5) naik ke puncak bukit, suasana sudah berubah. Tak lagi kesunyian. Tiap hari ada saja kenalan baru (OBS, MYR, DFA, DTL dlln) yang menjengok masuk bertandang dan bertanya khabar. Penat lelah rakan-rakan memanjat bukit tempoh hari agak terubat dan terhibur akibat hasil terkini.

Begitulah dunia radio amator. Walaupun 'kontek perdana' tapi rasanya kemesraan mudah terpahat dengan segera. Terbayang wajah sebelah sana yang mesra kerana suara yang didengar semuanya mesra. Rasa senang untuk ber QSO tak kira perbezaan usia.

Hujung tahun ini ramai lagi rakan yang menduduki RAE. Kita sentiasa berdoa agar semuanya lulus dengan cemerlang. Yang penting buku dan nota hendaklah dibaca. Dan jangan lupa mengikuti kelas dan bengkel yang akan diadakan.

Selamat menjalani ibadah berpuasa, semoga mendapat keberkatan daripada Allah SWT.
QRT 73

No comments: