Lenggong is a small, peaceful & quiet town in the rural area of Malaysia. Recently a small community of ham radio operators has developed around here. We are proud to be part of this community. This site is dedicated to them and more postings in dual language will be posted here. Pls click this link to know more about our town http://groups.msn.com/LenggongVacation/shoebox.msnw
SELAMAT DATANG KE BLOG RADIO AMATUR LENGGONG. WELCOME TO ALL VISITORS. FEEL FREE TO BROWSE AROUND

Thursday, September 6, 2007

Berita Terkini

Maaf kepada semua rakan radio amator. Dah lama saya tak update blog ini. Bukan apa, terlalu sibuk sangat. Dah banyak peristiwa berlalu dan tak dilaporkan. Nasib baik ada blog 9W2YZU - tupun kesian dia. Takde pun rakan-rakan yang sudi coretkan sesuatu komen dalam lamannya. Jadi kita blogger selalu tertanya-tanya - adake orang melawat blog kita.

Pertama, kita ucapkan tahniah walaupun terlewat kepada rakan-rakan lokalan yang telah lulus dan mendapat sayap dalam RAE yang lalu. Dalam pada tu, rakan-rakan yang tak berjaya janganlah putus asa. Cuba lagi hujung tahun ini.

Kedua, rakan-rakan lokalan dan juga dari Ipoh dan K.Kangsar telah membantu menjayakan dua program besar yang dilaksanakan di Lenggong baru-baru ini. Pertama semasa Larian Jambatan Raja Muda Nazrin dan kedua semasa konvoi 50 tahun merdeka peringkat Parlimen Lenggong. Sekarang ni, orang-orang dah mula kenal dengan kewujudan persatuan radio amator di daerah ini. Semoga ramai lagi yang akan menyertai dunia radio amator ini agar ianya dapat berkembang maju.

Akhir-akhir ini, tak tahu kenapa, sejak daerah Lenggong dapat mencapai repeater PARTS di Ipoh ( 5 - 9), simplex Lenggong menjadi agak sunyi. Mungkin ramai yang memantau di situ dan ada juga yang turut ber QSO. Kot ya pun, janganlah tinggalkan rakan-rakan di lokalan dalam kesunyian. Rakan-rakan Gerik dan rakan-rakan SWAL amat merindui kalian.

1 comment:

yongzu @ 9W2YZU said...

Don't worry, Pak Dino. Ada ramai juga rakan-rakan yang meninggalkan mesej di "Shoutbox".